Sublime text для windows

Настройка Sublime Text 3

По умолчанию все настройки уже заданы и записаны в файл Preferences Settings — Default

. Если нам необходимо внести изменения, то мы лезем на сайт, ищем нужные настройки, открываемPreferences User — Default и вписываем свои значения.

Ниже выкладываю свой файл с настройками, на заполнение которого ушел не один месяц, в котором представлены основные настройки. Остальное уже самостоятельно, через мануал.

{ //Кодировка по умолчанию. Если изменить, то русские буквы будут крякозябрами! «fallback_encoding»: «Cyrillic (Windows 1251)», //Цветовая схема. Править не нужно — выбирается через меню. «color_scheme»: «Packages/Colorsublime-Themes/SublimeNotepad2.tmTheme», //Размер шрифта «font_size»: 10.5, //Всплывающие помощники для тегов «auto_complete»:true, //Автозакрытие тегов. Пример: </ — дальше само! «auto_match_enabled»: false, //Автоперенос строк. Горизонтальной прокрутки не будет «word_wrap»: true, //Выделять строку на которой находится курсор. «highlight_line»: true, //Подсвечивать измененные вкладки. «highlight_modified_tabs»: true, //Показывать полный путь к файлу в заголовке окна. «show_full_path»:true, //Обычно софт спрашивает о сохранении файла перед закрытием программы. При «тру» — не будет, но при запуске восстановит все как было. «hot_exit»: true, //Открывать незакрытые файлы при каждом запуске программы «remember_open_files»:true, //Отображать ли номера строк. «line_numbers»:true, //Показывать кнопки закрытия на вкладках «show_tab_close_buttons»: true, //Проверка обновлений «update_check»: false } В свою сборку вложил этот файл и подробное описание по установке и настройке.

Обзор SublimeText

Автором называют некоего Джона Скиннера. Разработка началась в ноябре 2007 года, причём было объявлено о том, что поставлена цель «создать лучший текстовый редактор всех времён и народов». Первая версия вышла 18 января 2008 года, вторая в 2011, третья в 2013 году. К 2018 году Скиннер со товарищи быстро сориентировались в тенденциях рынка и сосредоточились на Python, накидав много приятных возможностей для программистов «на змее».

Изначально в качестве целевой аудитории подразумевались разработчики, а потому в программе была предусмотрена проверка синтаксиса для множества популярных языков программирования. Это C, C++, C#, CSS, D, Dylan, Erlang, HTML, Groovy, Haskell, Java, JavaScript, LaTeX, Lisp, Lua, Markdown, MATLAB, OCaml, Perl, PHP, Python, R, Ruby, SQL, TCL и XML. Можно подключать плагины и для других языков.

Программа выполнена с суровым интерфейсом без кнопок и декоративных элементов, что позволяет на 100% использовать экранное пространство для дела. Экран можно разбить на несколько рабочих областей. Например, слева открывать файл html, а справа css и параллельно с ними работать. Отдельный плюс – можно открывать не отдельные файлы, а целые каталоги и работать в них. Далее мы подробно рассмотрим, что к чему, на примере нашего проекта.

Подсвечивается всё очень красиво, по дефолту установлена приятная для глаза тёмная тема с контрастным выделением. Её ещё очень любят показывать в фильмах и ТВ-передачах, когда нужно снять «что-то о программистах».

Для установки, удаления и настройки плагинов применяется менеджер пакетов. Настраивается редактор довольно специфично – для этого нужно открывать и редактировать файл настроек. Для этого нажимаете в меню «Preferenses —>Settings», после чего можно будет увидеть расположение файла настроек.

И, пожалуй, самая большая вишенка на торте – возможность мультиколонного выделения.

Вы просто ставите курсор в нужное место, затем зажимаете шифт и правую кнопку мыши и ведёте мышь вверх или вниз. Курсоры появляются в нескольких местах, и вы можете вводить символы или удалять текст сразу в колонке. Другой вариант – можно создать дополнительные курсоры в любом месте «Ctrl + клик мыши».

Недостатки – это, как обычно, обычно оборотные стороны достоинств. Профессионалы скажут, что Sublime не дотягивает до полноценной IDE и будут правы. Новичкам покажется жутковатым способ настройки через JSON. Любителям офисных программ будет скучновато без красивых кнопок в интерфейсе. Кого-то будут раздражать периодические призывы купить программу, а кому-то не понравится необходимость работы со сторонними плагинами. Тем не менее, как показывает опыт, для разработки сайтов средней и малой сложности SublimeText вполне годится.

Implementation

Owing to its history with DirectX, our UI framework was rather well positioned for adding hardware accelerated rendering. There was already a rendering abstraction layer in place called a «render context». Most widgets only used the basic primitives provided by the render context, though some also did rendering themselves. The plan was to start off basic on one platform (Linux), implementing the render context’s functions one by one, then moving all the custom widget rendering into the render context and finally porting the rendering to the other platforms. The end goal being to reliably produce an almost identical rendering result (within rounding error).

The biggest problems we had were initially performance related. GPUs get their performance from doing work in parallel, unlike with a CPU where you can easily render small parts at a time you instead need to batch lots of small things together into a single render job. This is most apparent with text rendering where we see massive gains from batching glyphs together. This does mean that glyphs are mostly drawn out of order, which can easily result in odd rendering bugs if you’re not careful. Overall the batching has some fairly complex logic behind it but most of it remained contained inside the render context. You can see below the improvement from just batching glyphs:

No Batching Batched x4 Batched x16 Batched x8192
Frame Time 52ms 17ms 8ms 3ms

Tests were done using AMD RX560 on Linux at 1440p; the time represents the full render time not just the glyphs.

Similarly many other rendering functions required slight alterations to work better with hardware accelerated rendering. Notably the gradients used for shadows, the squiggly underlines used for spell checking and text fading needed to be moved from custom render functions into the render context. Here’s a demonstration of the full application being rendered:

After we had a fully working implementation for Linux we began the porting effort to macOS, which is where we encountered our first driver bug. Sadly this turned out to be a trend. To this date we’ve come across ~8 separate driver bugs on different platforms/hardware and have implemented various workarounds, feature blacklists or in one case an OS version blacklist. These bugs are the most frustrating part of working with OpenGL, but in the end adding these workarounds still seems simpler than having separate implementations using different APIs.

I’d like to mention RenderDoc as an invaluable tool for debugging on Linux and Windows.

Settings Files

Settings files are consulted in this order:

  1. Packages/Default/Preferences.sublime-settings
  2. Packages/Default/Preferences (<platform>).sublime-settings
  3. Packages/User/Preferences.sublime-settings
  4. <Project settings>
  5. Packages/<syntax>/<syntax>.sublime-settings
  6. Packages/User/<syntax>.sublime-settings
  7. <Buffer-specific settings>

In general, you should place your settings in Packages/User/Preferences.sublime-settings, which is opened in the right-hand pane when selecting the menu item Preferences Settings. If you want to specify settings for a certain file type, for example, Python, you should place them in Packages/User/Python.sublime-settings. This can be accessed via the right-hand pane when a Python file is open, and the menu item Preferences Settings – Syntax Specific is selected.

Selected Examples

Advanced Stack Usage

In C, symbols are often defined with the keyword. So that Goto Definition can pick these up, the symbols should have the scope attached to them.

Doing this can be a little tricky, as while typedefs are sometimes simple, they can get quite complex:

To recognise these, after matching the typedef keyword, two contexts will be pushed onto the stack: the first will recognise a typename, and then pop off, while the second will recognise the introduced name for the type:

In the above example, is a reusable context, that will read in a typename and pop itself off the stack when it’s done. It can be used in any context where a type needs to be consumed, such as within a typedef, or as a function argument.

The context uses a match pattern that pushes two contexts on the stack, with the rightmost context in the list becoming the topmost context on the stack. Once the context has popped itself off, the context will be at the top of the stack.

Also note above the use of anonymous contexts for brevity within the context.

PHP Heredocs

This example shows how to match against in PHP. The match pattern in the main context captures the heredoc identifier, and the corresponding pop pattern in the heredoc context refers to this captured text with the symbol:

Настройка sublime text

Для рабочего места используем заранее созданную конфигурацию.

Открываем Preferences – Settings.

Откроется окно настроек программы.

Копируем код внизу и вставляем в правую часть экрана, сохраняем.

{
«auto_complete»: true,
«bold_folder_labels»: true,
«color_scheme»: «Packages/One Dark Material — Theme/schemes/OneDark.tmTheme»,
«fold_buttons»: false,
«font_size»: 12,
«highlight_line»: true,
«indent_guide_options»:
,
«line_padding_bottom»: 2,
«line_padding_top»: 2,
«margin»: 2,
«material_theme_compact_panel»: true,
«material_theme_compact_sidebar»: true,
«material_theme_small_statusbar»: true,
«material_theme_small_tab»: true,
«show_definitions»: false,
«tab_size»: 2,
«theme»: «OneDarkMaterial.sublime-theme»,
«word_wrap»: «false»
}

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24

{

«auto_complete»true,

«bold_folder_labels»true,

«color_scheme»»Packages/One Dark Material — Theme/schemes/OneDark.tmTheme»,

«fold_buttons»false,

«font_size»12,

«highlight_line»true,

«indent_guide_options»

«draw_normal»,

«draw_active»

,

«line_padding_bottom»2,

«line_padding_top»2,

«margin»2,

«material_theme_compact_panel»true,

«material_theme_compact_sidebar»true,

«material_theme_small_statusbar»true,

«material_theme_small_tab»true,

«show_definitions»false,

«tab_size»2,

«theme»»OneDarkMaterial.sublime-theme»,

«word_wrap»»false»

}

  • auto_complete: true, лучше использовать поначалу включенным, это свойство помогает дополнять код в процессе верстки.
  • bold_folder_labels: true эта настройка делаем папки побольше когда они помещены сбоку программы.
  • fold_buttons: false отключаем кнопки раскрытия и закрытия кода.
  • Чтобы подсветить всю строку используем highlight_line: true.
  • За расстояния между строками отвечает свойство line_padding_bottom: 2.
  • tab_size: 2 размер табов в коде.
  • Чтобы строки, которые уходят за границы не переносились на новые выставим word_wrap: false.

Class sublime.Region

Represents an area of the buffer. Empty regions, where a == b are valid.

Constructors Description
Region(a, b) Creates a Region with initial values a and b.
Properties Type Description
a int The first end of the region.
b int The second end of the region. May be less that a, in which case the region is a reversed one.
Methods Return Value Description
begin() int Returns the minimum of a and b.
end() int Returns the maximum of a and b.
size() int Returns the number of characters spanned by the region. Always >= 0.
empty() bool Returns true iff begin() == end().
cover(region) Region Returns a Region spanning both this and the given regions.
intersection(region) Region Returns the set intersection of the two regions.
intersects(region) bool Returns True iff this == region or both include one or more positions in common.
contains(region) bool Returns True iff the given region is a subset.
contains(point) bool Returns True iff begin() <= point <= end().

Colors

Colors in color schemes may be specified using one of seven formats:

  • Hex RGB:
    A followed by six hex characters, with the first
    two specifying the red channel, second tow the green channel and
    the final two the blue channel. Red is written as
    . An abbreviated form is available when each
    of the three pairs use the same value for both characters. Red
    is written as .
  • Hex RGBA:
    Same as Hex RGBA, but with an extra pair of hex characters at
    the end to specify the alpha channel. Red with 67% opacity is
    written as . The abbreviated form would
    be .
  • RGB functional notation:
    A function named that accepts three integers in
    the range 0 to 255. The first integer specifies the red channel,
    the second the green channel and the third the blue channel.
    Red is written as .
  • RGBA functional notation:
    Identical to the RGB function format, except the name of the
    function is and a fourth parameter is added
    accepting a value from to
    specifying the alpha channel. Red with 50% opacity is written
    as .
  • HSL functional notation:
    A function named that accepts three values.
    The first is an integer in the range to specifying the
    hue. The second is a percentage specifying the saturation. The
    third is a percentage specifying the lightness. Red is written
    as .
  • HSLA functional notation:
    Identical to the HSL function format, except the name of the
    function is and a fourth parameter is added
    accepting a value from to
    specifying the alpha channel. Red with 50% opacity is written
    as .
  • HWB functional notation 3181:
    A function named that accepts three or four values. The first is an integer in the range to specifying the hue. The second is a percentage specifying the percentage of white mixed in. The third is a percentage specifying the black mixed in. The optional fourth parameter is a value from to that controls the opacity. Examples include: and .
  • Named:
    . Please note
    that while some share names with X11 named colors used in
    .tmTheme files, the actual colors
    tend to differ.

Additionally, colors may be specified as a
, and then referenced via the syntax
. Variable references are
particularly useful when combined with the
and the supported
, , ,
, and adjusters.

HTML

Tags

The following tags are styled by the default style sheet:

  • ,
  • ,
    ,
    ,
    ,
    ,

  • ,
    ,

  • ,
  • ,
  • ,
  • ,
    ,

Special behavior is implemented for a few tags:

  • – a callback can be specified via the API to handle clicks on anchor tags
  • – supports PNG, JPG and GIF images from , and URLs
  • – bullets are displayed for tags

Other HTML tags with special behavior are not implemented. This includes tags such as , , , etc.

Attributes

The following attributes are supported:

  • — for CSS selectors
  • — for CSS selectors
  • — inline CSS
  • — callback-based navigation, support 4073
  • — tooltips 4085

Protocols
4073

In HTML sheets, popups, annotations and completion item details, the attribute of tags automatically supports three protocols:

  • — standard URL, will use system default browser to open
  • — standard URL, will use system default browser to open
  • — a command name and args to invoke a command

Valid URL formats include:

For popups and annotations it is possible to define an callback via the API that will be called for any URL except for the protocol. This API-based approach was the only way to handle URLs before build 4073.

Inline Formatting
4073

In the details field of completion items, quick panel items and list input items, there is support for a limited, inline formatting subset of minihtml. This allows for some basic text formatting, that respects the theme and color scheme the user has selected.

The supported tags are:

Best Practices

To allow color scheme authors to tweak the look of popups and
phantoms, it is best to add a unique
attribute to the tag of your plugin’s
HTML.

Within the tag, add a
tag containing selectors that do not
use the . Leave that for selectors in color schemes
to be able to override the plugin.

Predefined Classes

When minihtml processes the HTML markup, it will automatically
add a single class name to the tag.
The class name will be or ,
and is designed to allow for advanced use of CSS in styling
phantoms and popups.

Class sublimeplugin.Plugin

Note that many of these events are triggered by the buffer underlying the view, and thus the method is only called once, with the first view as the parameter.

Methods Return Value Description
onNew(view) none Called when a new buffer is created.
onClone(view) none Called when a view is cloned from an existing one.
onLoad(view) none Called when the file is finished loading.
onClose(view) none Called when a view is closed (note, there may still be other views into the same buffer).
onPreSave(view) none Called just before a view is saved.
onPostSave(view) none Called after a view has been saved.
onModified(view) none Called after changes have been made to a view.
onSelectionModified(view) none Called after the selection has been modified in a view.
onActivated(view) none Called when a view gains input focus.
onProjectLoad(window) none Called after a project has been loaded.
onProjectClose(window) none Called after a project has been closed.
onQueryContext(view, key, value) bool or none Called when determining to trigger a key binding with the given context key. If the plugin knows how to respond to the context, it should return either True of False. If the context is unknown, it should return None.

Преимущества и недостатки Sublime Text

Преимущества

Sublime Text — это легкий текстовый редактор, который подойдет любому программисту. Программа сделана со скоростью, находящейся в ее основе. Особенность программы в ее скорости и отзывчивости пользовательского интерфейса.
В редакторе доступно множество плагинов, которые интегрируются в одном месте.
Полностью настраиваемый — текстовый редактор создан, чтобы позволить конечному пользователю легко «поиграть» с ПО на свой лад. Sublime позволяет настраивать множество функций, включая: привязки клавиш, меню, фрагменты, макросы и многие другие. Кроме того, изменяйте внешний вид, настроив свои темы для ПО.
Кроссплатформенная поддержка — в редакторе доступна на большинстве распространенных настольных клиентов, включая Windows, macOS и Linux.
Sublime с открытым исходным кодом, соответственно бесплатный. Но в то же время, ПО также можно купить – по желанию

Важно отметить, что бесплатная версия работает просто отлично.
С редактором, вы можете комфортно переключаться между различными файлами. К тому же, благодаря функции Goto Anything, доступ к которой получаете непосредственно с клавиатуры с помощью клавиш Ctrl или Command + P.
Простота в использовании

Редактор подходит для любого пользователя, независимо от уровня его опыта.

Недостатки

При поддержке плагинов, к сожалению, некоторые их них в редакторе все еще глючат. Необходимо требовательно подходить к выбору плагинов

Scope Rules

Color schemes interact with the text in a file via scopes. Scopes are set
to code or prose tokens via the syntax. Scopes are dotted strings,
specified from least-to-most specific. For example, the
keyword in PHP could be specified via the scope name
.

Matching

Color schemes apply colors and font styles to the scopes by matching the
dotted labels, starting with the first. Prefix matching is the standard
way to have a color scheme apply to multiple syntaxes. Instead of matching
, most color schemes will instead assign
a color to . Matching the first one or two labels
in a scope is most common. Including the final label, the syntax name, is
uncommon unless a syntax-specific override is desired.

Naming

Author of syntaxes can assign whatever scopes they want to a given token.
This combined with the fact that there are hundreds of community-maintained
syntaxes means that is can be hard to know what scopes to target. The
official Scope
Naming guidelines were established to help syntax and color scheme
authors use a common set, for better interoperability. The
section provides a baseline set of scopes that color
scheme authors should strive to handle.

Style Rules

Each scope style rule consists of an object containing a «scope»
key, along with one or more of the following optional keys:

«name»

The (arbitrary) name for the scope rule

«foreground»

The text color

«background»

The background color

«foreground_adjust»
3179

An adjustment to the «foreground» color, only valid with «background»

«selection_foreground»

The text color when selected

«font_style»

Zero or more of the following, separated by spaces:

  • 4050

  • 4074

  • 4075

  • 4075

The «foreground_adjust» key accepts a
space-separated list of adjusters that are supported by the
. It is only supported when the
«background» key is also specified, and
thus allows modifying all foregrounds used in combination with the
background, without having to create different rules for every
permutation.

Hashed Syntax Highlighting

The «foreground» key supports a special
mode called Hashed Syntax Highlighting, where each token
matching the scope specified will receive a unique color from one,
or more, gradients. Some editors refer to this style of
highlighting as Semantic Highlighting.

To use hashed syntax highlighting, the
«foreground» key must have a value that
is an array of two or more colors. Sublime Text
will create 256 different colors that are linear interpolations
(lerp) between the colors provided. The interpolation is done in
HSL space.

As Sublime Text highlights the tokens in a file, it will create a
hashed value
of the token, and use that to pick one of the 256
linear interpolations. Every instance of a given token will use the
same color. For instance, each instance of
would have the same color, but every instance of
would have a different color.

For hashed syntax highlighting to be most obvious, the hue
difference between the start and end points should be as far apart
as possible. Here is an example of using blues, purples and pinks
for variable names:

Список полезных плагинов

Модификации могут в несколько раз упростить работу, сделать код более понятным и прочее. Также они могут повышать скорость работы. Список таких плагинов собран внизу.

Emmet

Очень полезный плагин для верстальщиков, так как делает из сокращенных выражений на html/css полные фрагменты кода. Например, если написать html и нажать tab, то он создаст полноценную разметку для html документа. Кстати, в прошлом плагин назывался Zen coding.

JavaScript & NodeJS Snippets

Тот же emmet, только для JavaScript и NodeJS. Также повышает скорость работы. Пример работы, document.querySelector(‘selector’); можно не вводить, а вести всего лишь два символа qs, после нажать кнопку табуляции и всё.

Git

Наверно уже поняли из названия, о чем плагин. Верно, он позволяет работать с системой git. Этот плагин сэкономит немалое количество времени, хотя бы потому, что вам не нужно бегать от sublime до git и наоборот, так как всё это можно делать в редакторе. В плагине есть отличные автокомплит, который вызывается методом вписания -add. Так же нельзя не упомянуть про команду quick, которая добавляет изменения и коммитит их.

GitGutter

Данный плагин отслеживает изменения в коде, а также даёт просмотреть статус самого файла. Для удобства подсвечивает измененные строки коммитом.

Sidebar Enhancements

Благодаря этому плагину можно сделать свой левый сайдбар более многофункциональным и полезным. Есть очень много полезных фишек, и одна из них, это «открыть в браузере»‎.

ColorPicker

Небольшое отдельное окно для выбора цвета. Мелочь, но пригодится. Кстати, цвет можно выбрать прямо на экране с помощью инструмента «пипетка». Цвета можно выбирать из палитры в hex-формате.

EditorConfig

Плагин для этакой кроссплатформенности. Плагин позволяет иметь файлы для настроек сразу нескольких редакторов кода. Такие файлы хранят в себе информацию о различных конфигурациях.

Placeholders

В sublime text 3 можно добавлять текст lorem-ipsum. Плагин Placeholders пошёл дальше, теперь можно вставлять не только текст, но и макетные изображения, а также таблицы, списки, формы.

DocBlockr

Этот плагин позволяет крайне быстро делать описание к функциям. Он создает закомментированную область, в которой можно описать функции, возвращаемые значения, переменные и их типы.

Floobits

Позволяет работать сразу нескольким разработчикам в одном коде. И это можно делать в разных редакторах, таких как Vim, Emacs, SublimeText IntelliJ IDEA.

SublimeCodeIntel

Расширение для редактора, которое позволит намного быстрее разобраться в коде. Если нажать на имя функции, то можно попасть к описанию этой самой функции.

Inheritance 4075

In situations where a syntax is a slight variant of another, with some additions or changes, inheritance is a useful tool.

When inheriting a syntax, the key extends is used with a value containing the packages path to the parent syntax. The packages path will start with Packages/ and will contain the package name and syntax filename. For example:

A syntax using inheritance will inherit the variables and contexts values from its parent syntax. All other top-level keys, such as file_extensions and scope will not be inherited.

Variables

When extending a syntax, the variables key is merged with the parent syntax. Variables with the same name will override previous values.

Variable substitution is performed after all variable values have been realized. Thus, an extending syntax may change a variable from a parent syntax, and all usage of the variable in the parent contexts will use the overridden value.

Contexts

The contexts in an extending syntax will be a combination of the contexts from the parent syntax, and all those defined under the contexts key.

Contexts with the same name will override contexts from the parent syntax. To change the behavior when a context name is duplicated, two options are available. These meta key must be specified in the extending syntax:

  • all of the patterns in the extending syntax will be inserted before those in the parent syntax.

  • all of the patterns in the extending syntax will be inserted after those in the parent syntax.

Multiple Inheritance
4086

When a syntax is derived from a combination of two other syntaxes, multiple inheritance may be used. This allows the key extends to be a list of packages paths to two or more parent syntaxes. The parent syntaxes will be processed in order, from top to bottom, and must be derived from the same base.

Two examples of multiple inheritance in the default syntaxes are:

  • Objective-C++: extends C++ and Objective-C, both which extend C
  • TSX: extends JSX and TypeScript, both which extend JavaScript

End Result

The merge commit that introduced OpenGL came in at just under 9000 lines of code. After fixing a long initial wave of bugs it’s been fairly stable since the release of Sublime Merge 2.

As you can see below, in its current state OpenGL rendering scales really well to higher resolutions. Even with a low-end dedicated GPU we’re now faster at 4k/8k with hardware acceleration than at 1080p without, and are easily within the 16ms budget for a 60hz monitor.

Hardware 1366×768 1080p 1440p 4k 8k
Ubuntu 20.04 CPU (2990wx) 5ms 6ms 17ms
Ubuntu 20.04 AMD RX560 3ms 3ms 3ms
macOS 11.1 CPU (5250U) 5ms 12ms 30ms
macOS 11.1 Intel HD 6000 5ms 9ms 18ms
Windows 10 CPU (9900k) 7ms 21ms
Windows 10 2080ti 3ms 3ms

Инструменты Sublime Text

Sublime Text предлагает множество функций, которые упрощают компиляцию кода.

  • Goto Anything — это удобная функция, которая позволяет легче получать доступ к файлам. Для перехода к аспектам скомпилированного кода, таким как символы, строки или слова, требуется всего несколько действий.
  • Сопоставление скобок — это функция, которая позволяет быстро определить неправильное сопоставление. Редактор напрямую выделяет соответствующие наборы скобок.
  • Множественное выделение — это удобный инструмент, который позволяет быстро менять строки кода на ходу. Изменяйте имена переменных или даже файлов.
  • Наличие мощного Python API в Sublime выделяет текстовый редактор среди конкурентов. Мощный встроенный API позволяет Sublime достигать большей функциональности, позволяя плагинам расширять встроенную функциональность.
  • Кроссплатформенность — Sublime Text доступен на нескольких клиентских компьютерах, включая Windows, Mac и Linux.

Caveat 4: 32bit Support

Memory mapping may not use physical memory, but it does require virtual address space. On 32bit platforms your address space is ~4GB. So while your application may not use 4GB of memory, it will run out of address space if you try to memory map a too large file. This has the same result as being out of memory.

Sadly this doesn’t have a workaround like the other issues, it is a hard limitation of how memory mapping works. You can now either rewrite the codebase to not memory map the whole file, live with crashes on 32bit systems or not support 32bit.

With Sublime Merge and Sublime Text 3.2 we took the «no 32bit support» route. Sublime Merge does not have a 32bit build available and Sublime Text disables git integration on 32bit versions.

Testing

When building a syntax definition, rather than manually checking scopes with the show_scope_name command, you can define a syntax test file that will do the checking for you:

To make one, follow these rules

  1. Ensure the file name starts with syntax_test_.
  2. Ensure the file is saved somewhere within the Packages directory: next to the corresponding .sublime-syntax file is a good choice.
  3. Ensure the first line of the file starts with: . Note that the syntax file can either be a .sublime-syntax or .tmLanguage file.

Once the above conditions are met, running the build command with a syntax test or syntax definition file selected will run all the Syntax Tests, and show the results in an output panel. Next Result (F4) can be used to navigate to the first failing test.

Each test in the syntax test file must first start the comment token (established on the first line, it doesn’t actually have to be a comment according to the syntax), and then either a or token.

The two types of tests are:

sublime.Phantom Class

Represents an HTML-based decoration to display non-editable content interspersed in a View. Used with PhantomSet to actually add the
phantoms to the View. Once a Phantom has been constructed and added to the View, changes to the attributes will have no effect.

Constructors Description
Phantom(region, content, layout, <on_navigate>)

Creates a phantom attached to a region. The content is HTML to be processed by minihtml.

layout must be one of:

  • : Display the phantom in between the region and the point following.
  • : Display the phantom in space below the current line, left-aligned with the region.
  • : Display the phantom in space below the current line, left-aligned with the beginning of the line.

on_navigate is an optional callback that should accept a single string parameter, that is the attribute of the link clicked.

Class sublime.Region

Constructors Description
Region(a, b) Creates a Region with initial values a and b.
Properties Type Description
a int The first end of the region.
b int The second end of the region. May be less that a, in which case the region is a reversed one.
Methods Return Value Description
begin() int Returns the minimum of a and b.
end() int Returns the maximum of a and b.
size() int Returns the number of characters spanned by the region. Always >= 0.
empty() bool Returns true iff begin() == end().
cover(region) Region Returns a Region spanning both this and the given regions.
intersection(region) Region Returns the set intersection of the two regions.
intersects(region) bool Returns True iff this == region or both include one or more positions in common.
contains(region) bool Returns True iff the given region is a subset.
contains(point) bool Returns True iff begin() <= point <= end().
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector